Achter de schermen van het digitaal congres: stand van zaken en toekomst !

Enkele maanden geleden startte een gloednieuw team met veel enthousiasme aan de voorbereidingen van het digitale congres, bijzonder gemotiveerd om de digitale evolutie van het congres te begeleiden. We gingen op zoek naar innoverende manieren om te communiceren en samen te werken en ontdekten de opportuniteiten van de digitale omschakeling. Van de onthaalpagina tot de streaming en de verwerking van de gegevens: technologie ligt aan de basis van de virtuele events

De ingrediënten van een geslaagd digitaal congres

Hoewel er weinig ruimte was om te blijven stilstaan, gingen we wel doordacht te werk bij de organisatie: een digitaal congres is immers geen ‘online versie van een fysiek event’. We streefden naar een optimale combinatie van specifieke voordelen en een efficiënte werking: een goede beheersing van het digitaal platform om de inhoud te kunnen verspreiden, en een goede verbinding lagen aan de basis van de voorbereiding.

We voegden volgende elementen toe om een kwaliteitsvol digitaal event aan te bieden:

· De voordelen van een digitaal event: de toegankelijkheid, flexibiliteit, duurzaamheid (met een bijzonder beperkte ecologische voetafdruk ten opzichte van een traditioneel event), en een live-opvolging van indicatoren;

· Alle informatie op één locatie (website), om op een laagdrempelige en betrouwbare manier te communiceren, met gebruik van sociale media, mailingcampagnes en de blog om enkele kanalen te vermelden;

· Focus op de gevarieerde en kwaliteitsvolle inhoud van onze sprekers, die zij live of vooraf opgenomen konden toelichten. Wist u dat wij tot 8 parallelle sessies konden uitzenden op uw schermen, door de onderwerpen specifiek onder te verdelen? Dankzij functionaliteiten zoals de live chat, polls en vragenrondes werden het bijzonder interactieve sessies.

Een eerste balans

Uit de vele gegevens die we verzamelden tijdens het congres, blijkt dat onze inspanningen lonen. U nam met bijna 2 000 professionals deel aan dit uitzonderlijke congres, waar experten, politieke en economische leiders en confraters ervaring uitwisselden en deelden. Wij willen iedereen van harte bedanken die op een of andere manier deelnam: zowel de actieve deelnemers achter de schermen, als sprekers die aanwezig waren voor de live-debatten in onze Dope-studio.

Om operationele problemen tot een minimum te beperken, werd het platform uitvoerig getest, en zorgden we voor efficiënte technische ondersteuning. Een team stond paraat om vragen te beantwoorden en aanpassingen door te voeren waar nodig.

Het congres is vandaag afgesloten, al betekent het einde ervan niet dat de inhoud plots niet meer waardevol is, of niet meer toegankelijk is. De veelheid aan thema’s die aan bod kwamen, bieden de nodige inspiratie om verder uit te werken, bijvoorbeeld onder de vorm van artikels op de blog en/of andere formats op sociale media en andere platformen. De inhoud van het digitale congres zal toegankelijk blijven tot en met 6 december.

Vooruitblik

Het aantal deelnemers neemt steeds toe. Er is een duidelijke wil om samen te komen om informatie te delen, op te komen voor onze belangen en te groeien.

Het community-gevoel versterken is een duidelijke ambitie die we koesteren. De organisatie van het digitale congres is daar een voorbeeld van. De ervaringen die wij hiermee hebben opgedaan zullen wij zeker verwerken. Wij kijken ook uit naar uw suggesties en opmerkingen. Volg ons via onze blog, het platform, onze opleidingen of uitzendingen via het oFFFcourse-platform om op de hoogte te blijven van de verdere ontwikkelingen. Het zal de moeite lonen!

Deze nieuwe, structurele weg die we inslaan, willen we natuurlijk verder uitbouwen in volledige transparantie en rekening houdend met de rechten inzake gegevensbescherming.

Met vriendelijke groet,

Mots clés

Articles recommandés

FSMA lanceert kostentool voor pensioenproducten

Inschrijving van werkende vennoten en helpers in de Kruispuntbank van Ondernemingen