Pas op voor valse berichten (phishing) of telefoons in naam van de Pensioendienst!

Criminelen gebruiken de naam van de Pensioendienst om uw persoons- en bankgegevens per telefoon, SMS of e-mail te krijgen. Geef deze gegevens niet door! De criminelen gebruiken deze om u geld af te persen.


De Pensioendienst neemt nooit contact via telefoon, SMS of e-mail om persoons- of bankgegevens te vragen.

Enkel als u ons belt vragen we de nodige informatie om uw dossier aan te vullen.


Hoe kan ik nagaan of het bericht dat ik krijg van de Pensioendienst is?

De Pensioendienst:


  • neemt altijd contact via een beveiligde weg:
    • via uw online pensioendossier op mypension.be;
    • per brief naar uw adres.
  • zal nooit vragen om:
    • uw persoonlijke gegevens via SMS, per telefoon of via e-mail door te geven;
    • in te loggen bij uw online bank via uw DIGIPASS.
    • persoonlijke beveiligingscodes door te geven zoals PIN of Puk codes van uw bankkaart of eID.


Ik heb een verdacht bericht ontvangen

Als u een verdacht bericht of telefoontje hebt ontvangen:


  • Probeer het telefoonnummer te noteren.
  • Moet u klacht indienen bij de politie. De Pensioendienst kan dat niet voor u doen.
  • Stuur verdachte berichten naar verdacht@safeonweb.be


Tips om verdachte mails te herkennen op safe-on-web.


Of doe de phishingtest!


Bron: Federale Pensioendienst

Mots clés

Articles recommandés

Nieuw! Wat is de pensioenbonus en hoe bouwt u die op?

Kijk uit voor e-mails met de boodschap: ‘Federale boete’

Safeonweb-browserextensie en Hacker Hotline