SAMEN tegen administratieve rompslomp : VBO lanceert de enquête ‘Administratieve vereenvoudiging’,

U kent ze zeker, waarschijnlijk vervloekt u ze. We hebben het hier inderdaad over de enorme waslijst van administratieve verplichtingen waaraan u en uw bedrijf jaar na jaar moeten voldoen. We moeten u waarschijnlijk niet vertellen dat dit enorm veel (financiële) middelen vergt. Middelen die u niet kunt inzetten om te investeren en zo de Belgische welvaart blijvend te stimuleren. Vanuit het VBO springen we daarvoor graag in de bres en willen we uw leed zoveel mogelijk verzachten.


Daarom lanceren we de enquête ‘Administratieve vereenvoudiging’, waarin we peilen naar mogelijkheden tot administratieve vereenvoudiging. Wij willen, met andere woorden, van u horen wat er beter kan en moet.



We beseffen dat dit voor u – de bedrijven – een grote denkoefening zal worden. Tegelijkertijd hopen we dat u deze enquête massaal invult zodanig dat we de problematiek rond nodeloze administratieve lasten beter in kaart kunnen brengen en – zo nodig – de juiste stappen richting het beleid kunnen zetten.

Alvast bedankt!

Vul de enquête in.

Bron: VB0, fevruari 2023



Mots clés

Articles recommandés

Op weg naar circulair ondernemen, inbegrepen voor KMO's : het debat op Kanaal Z

Loonkost per gepresteerd uur steeg vorig jaar met 9,1%

Onderneming in moeilijkheden of in herstructurering : herkenning met het oog op het invoeren van landingsbanen