Toegankelijkheid infocenters en kantoren FOD Financiën – Coronavirus

Door het Coronavirus past de FOD Financiën vanaf vandaag zijn dienstverlening aan. Om te voorkomen dat het virus zich verder verspreidt vraagt de FOD Financiën om alleen op afspraak en voor dringende zaken naar zijn kantoren te komen of voor zijn andere dienstverleningskanalen te kiezen.


Veel zaken zijn online of per telefoon te regelen.

U kunt de grote meerderheid van uw administratieve zaken online of per telefoon regelen.


Als u een beroep moet doen op de diensten van FOD Financiën:


  • Kies voor onze digitale diensten (website, MyMinfin en andere e-services).



  • Heeft u niet gevonden wat u zocht? Heel wat vragen kunnen via de telefoon beantwoord worden. Contacteer ons:


  • via ons Contactcenter voor algemene vragen: per telefoon op het nummer 02 572 57 57, iedere werkdag van 8u30 tot 17 uur.
  • via uw bevoegd lokaal kantoor voor vragen over uw persoonlijk dossier.


  • Als u geen andere keuze heeft dan naar een van onze infocenters of kantoren te komen, kan dit alleen op afspraak.


  • Maak een afspraak voor één infocenter via onze website of via ons Contactcenter.
  • Maak een afspraak voor uw bevoegd lokaal kantoor door rechtstreeks naar uw bevoegd lokaal kantoor te bellen.


Opgelet: sinds 2 maart 2020 kunt u niet langer een kopie van uw aanslagbiljet krijgen in onze kantoren. Download een kopie via myminfin.be of bel naar ons Contactcenter.


Bron: FOD Financiën, Actualiteiten, 12 maart 2020


Mots clés

Articles recommandés