4 tips om uw administratie te verminderen en te automatiseren

De hoeveelheid administratie blijft een pijnpunt in vele organisaties. Het draagt niet bij tot de kern van uw onderneming en er gaat altijd veel tijd aan verloren. De meest tijdrovende taken hangen vast aan de manuele handelingen rond facturatie maar ook het beantwoorden van klantvragen, input van gegevens en bepaalde verplichte controles horen daar zeker bij.

Gelukkig zijn er een aantal tips die u kunnen helpen om uw administratie aanzienlijk te verminderen en te automatiseren. Hier alvast de 4 beste tips die u ongetwijfeld verder helpen.


1. Link uw verschillende software pakketten met elkaar

U heeft reeds voldoende geïnvesteerd in handige softwarepakketten maar dit resulteert nog steeds in meervoudige input van dezelfde gegevens in de verschillende pakketten? Zorg voor synchronisaties tussen uw pakketten. Zo hoeft u maar één database te onderhouden en zijn al uw andere pakketten steeds aangevuld met de laatste en betrouwbare informatie.


2. Zorg dat uw eindklant alles digitaal aanlevert

Niet zo gemakkelijk denkt u? Probeer het eens anders. Creëer een digitale win voor uw eindklant zodat u hem ook over de streep kan trekken om alles digitaal aan u aan te leveren. Dit kan u doen met de COMAX Connect module die zorgt voor een permanente en automatische synchronisatie van documenten tussen uw DMS of mappenstructuur en derde pakketten waar deze documenten ook nodig zijn. U ontvangt zo een snellere digitale doorstroom van documenten en uw eindklant heeft steeds en snel digitaal toegang tot al zijn administratieve stukken.


3. Automatiseer wederkerige handelingen

Zorg ervoor dat de taken die keer op keer terugkomen, geautomatiseerd worden zodat op de achtergrond deze manuele taken van u overgenomen worden. Dankzij de COMAX Multi module kan u meerdere handelingen omzetten in 1 automatisch proces op de achtergrond.


4. Verklein de foutenmarge door automatische controles uit te voeren

Bepaalde taken in uw beheerpakket dienen op vaste tijdstippen afgevinkt te worden ter controle. Automatiseer dit proces zodat het afvinken gebeurt zodra het document binnen is. Zo verkleint u uw foutenmarge. Ga nog een stapje verder en laat, afhankelijk van het typedocument, ook automatische mailnotificaties uitsturen naar de dossierbeheerder en/of eindklant.

Naast deze 4 tips zijn er nog meer handige inzichten en modules waarmee COMAX u kan helpen om meer tijd in het ondernemen te steken en minder in uw administratie. Denk maar aan de gemakkelijke UBL en de uitgebreide Split& Merge tool.


Interesse in meer informatie?


Contacteer ons vrijblijvend voor een demo of schrijf je in voor een demo-sessie tijdens de Forum for the Future beurs – stand F23!


Wij laten u de juiste oplossingen zien op maat van uw onderneming.


Inschrijven kan via: http://comax.be/contact-page/

Contacteer ons: http://comax.be/contact-page/

www.comax.be info@comax.be 03/344 90 91

Mots clés

Articles recommandés

Digitalisering van kmo's en zelfstandigen in 2023: achter de kerncijfers ...

Minister Van Peteghem neemt nieuwe stappen voor een meer eenvoudige belastingaangifte

Federaal Actieplan administratieve vereenvoudiging : stand van zaken ?