Consumentenvertrouwen in maart fors verstevigd

Het moreel bij de consumenten blijft verbeteren en herwint het niveau van vóór de gezondheidscrisis. Alle componenten van de indicator hebben zich hersteld, met uitzondering van de vooruitzichten ten aanzien van de financiële situatie van de bevraagde gezinnen, die stabiel bleven.


Maandelijkse consumentenenquête – maart 2021


De vrees voor een toename van de werkloosheid tijdens de komende twaalf maanden is fors afgenomen. Bovendien zijn de consumenten duidelijk optimistischer over het verwachte verloop van de algemene economische situatie in België. Op persoonlijk vlak verwachten de gezinnen méér te zullen kunnen sparen. De prognoses met betrekking tot hun financiële situatie zijn niet gewijzigd.



Bron: NBB

Mots clés

Articles recommandés

CSF-studie over werkgelegenheids- en promotievallen en verschillen in (para)fiscale druk afhankelijk van het soort bedrijf.

Werken op de dag van de verkiezingen of bijzitter zijn: wat kun je doen?

36% van de werklozen van het tweede kwartaal van 2023 is een jaar later aan het werk