Meer dan het wat en hoe, ontdek het “waarom”… kopen klanten uw diensten en/of producten?

Op het eerste gezicht lijkt dit een eenvoudige vraag, eentje die misschien weinig relevant lijkt voor een drukbezette ondernemer. Maar als u iets dieper graaft, zult u zien dat de kwestie veel belangrijker is dan ze op het eerste gezicht lijkt.

Een kleine hint… concentreer u niet op het “ding” dat u verkoopt, maar op wat u werkelijk aan uw klanten levert, bovenop de functionele waarde van uw product of diensten. Het doel van een bedrijf dat verlichting produceert, is niet alleen om mooie lampen te verkopen aan professionele klanten, maar misschien eerder om een belofte van verbetering van productiviteit en welzijn van werknemers te bieden?

Als kmo zijn uw werknemers de weerspiegeling van uw bedrijf en vormen zij uw grootste overheadkosten. Daarom is het vinden van een manier om de beste talenten aan te trekken en te behouden binnen uw team op lange termijn tien keer belangrijker dan alleen de esthetiek van het product.

Eén ding is zeker: om uw bedrijfsvisie en persoonlijke ambities te realiseren, is het essentieel rekening te houden met de behoeften en motivaties van uw klanten. Het begrijpen van uw “waarom” heeft de kracht om uw bedrijf te transformeren en de manier waarop u zich inzet voor uw klanten te veranderen. Bovendien helpt het u relevant te blijven in een snel veranderende wereld.

Strategie, Marketing & CommunicatieF.F.F.Uw bedrijfsopdracht definiëren: waarom is het zo belangrijk?

Mots clés

Articles recommandés

Ken je kritische succesfactoren niet? Dat is de sleutel tot mislukking!

18 % van de bedrijven verwacht nieuwe werknemers te moeten aanwerven door digitaliseringsgolf