Het najaar is de ideale periode om met uw klanten het gesprek aan te gaan over hun bedrijf en de collega-bedrijven. Alle bedrijven hebben hun jaarrekening gepubliceerd.
Hoe gaan andere bedrijven om met dezelfde business en wat kan u daaruit leren?
Het is leerrijk om uw klant inzicht te geven in gepubliceerde cijfers van zijn concurrenten. Dat doet u door een concurrentiestudie te maken. De Ondernemingsradar van Intellifin ondersteunt u met het samenstellen van zo’n studie en met de interpretatie van de cijfers.
Dit is dé gelegenheid voor een extra adviesgesprek met uw klant.
Hoe begint u hieraan?
De Ondernemingsradar is zeer gebruikersvriendelijk zodat u vlot zo’n analyse kan samenstellen.
“De klant kan zijn positie vergelijken met die van zijn concurrent. Hij kan ook een vergelijking vragen met een bepaalde onderneming. Dat levert heel interessante informatie op die de bespreking met je klant extra body geeft. Daardoor is de Ondernemingsradar een echte meerwaarde voor een gesprek met de klant. Het levert vaak een boeiende discussie op!”
Frederick Martens - Senior accountancy consultant - Deloitte Accountancy
Wilt u ook deze nieuwe service aanbieden aan uw klanten, kom dan langs op onze stand op het Forum for the Future. We zetten u graag op weg.
Op onze blog vindt u enkele voorbeelden van concurrentiestudies en sectoranalyses: