• FR
  • NL
  • EN

Werkbonus - grensbedragen vanaf 1 mei 2022

Ingevolge de evolutie van het indexcijfer der consumptieprijzen, is er een aanpassing van de loongrenzen en van de maximale verminderingsbedragen voor de berekening van de werkbonus.

Hieronder vindt u in tabelvorm de nieuwe bedragen vanaf 1 mei 2022.

Bedienden (*)

S (refertemaandloon aan 100% in EUR)

R (basisbedrag in EUR)

≤ 1.897,55
> 1.897,55 en ≤ 2.904,93
> 2.904,93

233,05
233,05 - ( 0,2313 x (S - 1.897,55))
0,00

Arbeiders (**)

S (refertemaandloon aan 100% in EUR)

R (basisbedrag in EUR)

≤ 1.897,55
> 1.897,55 en ≤ 2.904,93
> 2.904,93

251,69
251,69 - (0,2498 x (S - 1.897,55))
0,00

(*) Onder 'Bedienden' moet worden verstaan: de werknemers die moeten worden aangegeven aan 100 %, dus ook bijvoorbeeld arbeiders in de openbare sector.
(**) Onder 'Arbeiders' moet worden verstaan: de werknemers die moeten worden aangegeven aan 108 %, dus ook bijvoorbeeld kunstenaars.

Mots clés

Articles recommandés

Fiscaliteit
Studie | Enquete
F.F.F.

Minder dan 1 op 1000 bedrijven verhoogde woon-werkvergoeding

Gepubliceerd op 10 Oct 2026 bij 04:00
Lezen 3min
HRM, jobs & training
De expert aan het woord
F.F.F.

Belgische werknemers laagste ondernemersambitie in Europa

Gepubliceerd op 09 Oct 2026 bij 04:00
Lezen 6min
HRM, jobs & training
De expert aan het woord
F.F.F.

Hoopvol signaal: absenteïsme daalde verder in de eerste jaarhelft

Gepubliceerd op 08 Oct 2026 bij 04:00
Lezen 6min