20% omzetstijging – Outsourcing biedt een oplossing voor de arbeidskrapte

De krapte op de arbeidsmarkt is groter dan ooit, en bedrijven blijven zoeken naar oplossingen om hun vacatures in te vullen. Die evolutie zet sociaal secretariaat Besox ertoe aan om zijn hr-diensten verder uit te breiden. Zo biedt het zijn klanten voortaan de mogelijkheid om voor een bepaalde duur een in house hr-professional in te huren.

“Als zij ervoor kiezen om hun loon- en HR-administratie aan ons uit te besteden, dan verminderen ze aanzienlijk hun administratieve werklast en kunnen zij zich opnieuw concentreren op wat echt belangrijk is”, stelt CEO Christophe Morbee.

Een foutloze loonberekening en payrolladministratie: voor menig onderneming is dit elke maand een huzarenstukje. Het is complexe materie die heel wat tijd in beslag neemt en bovendien is het resultaat belangrijk voor alle medewerkers in het bedrijf. Maar ook hr-departementen ondervinden moeite om hun eigen vacatures ingevuld te krijgen. “Via het tijdelijk inhuren van een Besox hr-professional kunnen ze snel de continuïteit van hun personeelsadministratie garanderen. Die vorm van outsourcing bieden wij nu ook aan”, stelt Christophe Morbee.

Besox Outsourcing, tijdelijk of voor langere duur

De cijfers liegen er niet om: er zijn steeds meer vacatures voor ‘payroll expert’. Het is zelfs een knelpuntberoep geworden, dat specifieke vaardigheden vereist en waarbij je een evenwicht moet vinden tussen de wensen van de werknemers en de verwachtingen van de werkgever. Christophe Morbee: “Een goede kennis van de bedrijfscultuur is dus essentieel. En dat is net onze sterkte. Ik ben ervan overtuigd dat wij perfect geplaatst zijn om onze expertise binnen de organisatie van een klant aan te wenden.”

De nieuwste afdeling van Besox werd ‘Besox Outsourcing’ gedoopt. “Bedrijven kunnen de medewerkers van deze afdeling tijdelijk of voor langere duur inschakelen. En daar zijn eigenlijk alleen maar voordelen aan verbonden. Het is een oplossing wanneer een hr-medewerker plots door ziekte uitvalt of we kunnen met de klant drukke (vakantie)periodes opvangen. Daarenboven gaan we ook proactief met onze klanten meedenken. En die blik van buitenaf op hr levert vrijwel altijd interessante inzichten op.”

Groeitraject gaat voort

De nieuwe dienst is nog maar net gelanceerd en de interesse is meteen groot. Als grotere kmo heeft Besox de slagkracht in huis om daar een gepast antwoord op te bieden. “We zijn een gezond groeibedrijf, dat ook vorig jaar onze omzet met ruim 20% zag stijgen. We blijven dan ook toekomstgericht investeren. Zo openden we vorig jaar nog een nieuw kantoor in Izegem en trokken we 12 ervaren medewerkers aan. En sinds kort, na een strategische overname, zijn we ook in Lokeren actief. Zo’n uitbreiding is in tijden van arbeidskrapte zeker niet evident.”

“Maar op dat moment zie je ook dat ons welzijnsbeleid zijn vruchten afwerpt. We gaan bij Besox resoluut voor gelukkige medewerkers, want enkel zo kunnen we ook de kwaliteit van onze dienstverlening hoog houden”, aldus Christophe Morbee.

Bron: Besox

Mots clés

Articles recommandés

Terugbetaling van elektriciteitskosten door de werkgever voor het thuisladen

Alcoholgebruik en personeelsfeesten: dit moet de werkgever weten

Welke feestdagen staan voor de deur van 2025?