Een foutloze loonberekening en payrolladministratie: voor menig onderneming is dit elke maand een huzarenstukje. Het is complexe materie die heel wat tijd in beslag neemt en bovendien is het resultaat belangrijk voor alle medewerkers in het bedrijf. Maar ook hr-departementen ondervinden moeite om hun eigen vacatures ingevuld te krijgen. “Via het tijdelijk inhuren van een Besox hr-professional kunnen ze snel de continuïteit van hun personeelsadministratie garanderen. Die vorm van outsourcing bieden wij nu ook aan”, stelt Christophe Morbee.
De cijfers liegen er niet om: er zijn steeds meer vacatures voor ‘payroll expert’. Het is zelfs een knelpuntberoep geworden, dat specifieke vaardigheden vereist en waarbij je een evenwicht moet vinden tussen de wensen van de werknemers en de verwachtingen van de werkgever. Christophe Morbee: “Een goede kennis van de bedrijfscultuur is dus essentieel. En dat is net onze sterkte. Ik ben ervan overtuigd dat wij perfect geplaatst zijn om onze expertise binnen de organisatie van een klant aan te wenden.”
De nieuwste afdeling van Besox werd ‘Besox Outsourcing’ gedoopt. “Bedrijven kunnen de medewerkers van deze afdeling tijdelijk of voor langere duur inschakelen. En daar zijn eigenlijk alleen maar voordelen aan verbonden. Het is een oplossing wanneer een hr-medewerker plots door ziekte uitvalt of we kunnen met de klant drukke (vakantie)periodes opvangen. Daarenboven gaan we ook proactief met onze klanten meedenken. En die blik van buitenaf op hr levert vrijwel altijd interessante inzichten op.”
De nieuwe dienst is nog maar net gelanceerd en de interesse is meteen groot. Als grotere kmo heeft Besox de slagkracht in huis om daar een gepast antwoord op te bieden. “We zijn een gezond groeibedrijf, dat ook vorig jaar onze omzet met ruim 20% zag stijgen. We blijven dan ook toekomstgericht investeren. Zo openden we vorig jaar nog een nieuw kantoor in Izegem en trokken we 12 ervaren medewerkers aan. En sinds kort, na een strategische overname, zijn we ook in Lokeren actief. Zo’n uitbreiding is in tijden van arbeidskrapte zeker niet evident.”
“Maar op dat moment zie je ook dat ons welzijnsbeleid zijn vruchten afwerpt. We gaan bij Besox resoluut voor gelukkige medewerkers, want enkel zo kunnen we ook de kwaliteit van onze dienstverlening hoog houden”, aldus Christophe Morbee.
Bron: Besox