Hoe kan ik mijn verkoop duurzaam stimuleren?

Het conversiepercentage is een belangrijke prestatie-indicator voor de meeste commerciële acties. Het meet de verhouding tussen het aantal personen dat de gewenste actie heeft uitgevoerd tijdens een campagne (zoals aankoop, inschrijving, bezoek, aanvraag voor een afspraak) en het totale​ aantal personen dat door de campagne is bereikt.

Hier zijn enkele tips om uw conversiepercentage te verbeteren.

1. Kwalificeer de leads van tevoren

Door uw leads te kwalificeren, verhoogt u aanzienlijk de kans op conversie. Een gekwalificeerde lead is een lead die aan uw evaluatiecriteria voldoet (passend aanbod, bereidheid om uw producten en/of diensten te kopen). Dit vertegenwoordigt uw ideale klant, naar wie u uw aanbod en boodschap kunt richten.

2. Ontwikkel en beheer uw verkoopproces

Een solide verkoopproces is essentieel voor de gezondheid van het bedrijf omdat het helpt om nauwkeurig het stadium van elke aanbieding in het proces te identificeren en eventuele knelpunten aan te wijzen. Dit proces bestaat uit essentiële stappen die de commerciële effectiviteit verbeteren door verkopers te helpen uw leads om te zetten in klanten en de integratie van nieuwe verkopers te vergemakkelijken.

Deze stappen omvatten de voorbereiding van het gesprek, het begrijpen van de behoeften van de koper, de presentatie en positionering van uw aanbod, het omgaan met bezwaren en het opbouwen van een vertrouwensrelatie die essentieel is voor het afsluiten van de verkoop en voor het verzekeren van terugkerende bestellingen.

Door uw meest effectieve verkopers te observeren, kunt u ook vastleggen wat hen onderscheidt en hun praktijken integreren in uw verkoopproces om het nog effectiever te maken.

3. Meet het conversiepercentage

Door het conversiepercentage correct te meten, kunt u de resultaten analyseren, vergelijken en focussen op de verbeterpunten. Een goed begrip van deze factoren stelt u in staat ze beter te begrijpen, te verbeteren en zo het conversiepercentage positief te beïnvloeden.

4. Leid uw prospects op om ze beter te converteren

Om te converteren, moet u het probleem of de behoeften van uw prospect perfect kennen. U moet hun angsten, wensen en beperkingen begrijpen. U kunt geen oplossing voorschrijven zonder de diagnose van hun behoeften te hebben gesteld.

Net zoals u een ui laag voor laag pelt, moet u uw klant helpen het hart van het probleem te bereiken. U stelt vragen, luistert, bevestigt de antwoorden, graaft dieper, diagnosticeert, begrijpt en pas dan schrijft u de oplossing voor en sluit u de verkoop af.

Hoe beter de potentiële koper geïnformeerd is over uw aanbod, hoe gemakkelijker het voor hem zal zijn om een beslissing te nemen. De koper wil de echte waarde van uw aanbod begrijpen en ervoor zorgen dat het perfect aansluit bij zijn behoeften.

Onthoud dat uw prospect u minder nodig heeft dan u hem, omdat hij een overvloed aan keuzes heeft. Wat u aanbiedt, moet het verschil maken en de aankoop moet een natuurlijke beslissing worden.

5. Verhoog de commerciële effectiviteit

Dit kan door het werven van kwalitatieve verkopers, door opleiding (product, verkooptechnieken, onderhandeling, ...), maar ook door te werken aan houding en gedrag.

Elke verkoper moet uw unieke verkoopargumenten en onderscheidend vermogen goed begrijpen en duidelijke, specifieke prestatie-doelen hebben die worden gevolgd en aangepast op basis van de omstandigheden. Een beloningssysteem kan ook worden overwogen om uw verkoopprestaties te stimuleren.

En inbound marketing?

Uw conversiepercentage zal toenemen als uw inbound marketingstrategie is ontworpen als een trechter. Trek uw leads aan, leid ze naar pagina's die hen aanzetten tot actie en bevorder hun navigatie zodat ze worden overtuigd om te kopen, u te volgen of contact met u op te nemen.

Hoe gebruiksvriendelijker, vriendelijker en geruststellender uw site is, hoe meer het een motorrol zal spelen bij het verhogen van het

In het belang van zijn optimale verspreiding bieden wij u een automatische vertaling van dit artikel met behulp van kunstmatige intelligentie.
De Stichting is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit en de nauwkeurigheid van deze machinevertaling.
Dit artikel is oorspronkelijk in het Frans geschreven, dus het is de Franse versie waarnaar in alle gevallen moet worden verwezen.


Mots clés

Articles recommandés

‘Strategische incompetentie’ blijkt sterk aanwezig op de werkvloer

FOD Economie : 3 op de 4 festivals volgen de regels

Ken je kritische succesfactoren niet? Dat is de sleutel tot mislukking!