De Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie van de FOD Financiën beheert tal van kadastrale documenten in haar archieven.
Hebt u een kadastraal archiefstuk nodig?
In de rubriek ‘Kadastrale archiefstukken’ vindt u alle informatie over de aanvraagprocedure.
> Voeg, indien van toepassing, de nodige verantwoordingsstukken toe (bijvoorbeeld een volmacht of bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid).
> Stuur alles op naar datadelivery@minfin.fed.be(link stuurt een e-mail).
Meer informatie over de archiefstukken die u kunt aanvragen.(This hyperlink opens a new window)
U gebruikt het formulier ‘Aanvraag informatie en/of afschriften van documenten uit de archieven van de Patrimoniumdocumentatie’(This hyperlink opens a new window) voor de volgende archiefstukken:
Voor andere archiefstukken geldt die werkwijze niet. Die vraagt u als volgt aan.
U vraagt een kadastraal uittreksel aan via MyMinfin of via het formulier ‘Aanvraag uittreksels uit de kadastrale documentatie’. Alle info vindt u in de rubriek ‘Kadastraal uittreksel’.(This hyperlink opens a new window)
Met een kadastraal uittreksel vraagt u de volgende archiefstukken aan:
Opgelet: landmeters-experten kunnen de mutatieschetsen rechtstreeks opzoeken in MyMinfin(This hyperlink opens a new window). Is de mutatieschets niet digitaal beschikbaar? Neem dan contact op met de dienst Geschillen en Informatie van de administratie Opmetingen en Waarderingen(This hyperlink opens a new window).
De afbakeningsplannen zijn beschikbaar voor landmeters-experten en notarissen.
U vindt de afbakeningsplannen in MyMinfin.(This hyperlink opens a new window)
U vindt de afbakeningsplannen in het eNotariaat.(externe link)
Is het afbakeningsplan niet digitaal beschikbaar? Neem dan contact op met de dienst Geschillen en Informatie van de administratie Opmetingen en Waarderingen(This hyperlink opens a new window).
Neem contact op met de dienst Geschillen en Informatie van de administratie Opmetingen en Waarderingen(This hyperlink opens a new window) om een ingediende kadasteraangifte 43B(This hyperlink opens a new window) aan te vragen.
Opgelet: alleen als actuele eigenaar of diens mandataris kunt u een aangifte 43B aanvragen.
De aanvraag en de aflevering van de archiefstukken is gratis.
Opgelet: voor archiefstukken die onder kadastrale uittreksels vallen, geldt een andere procedure. Die aanvragen zijn in bepaalde gevallen betalend. Alle info vindt u in de rubriek ‘Kadastraal uittreksel’.(This hyperlink opens a new window)
De aflevering kan, naargelang de omvang van de aanvraag, tot 6 à 7 weken in beslag nemen.
Die termijn is nodig voor onze diensten om:
Bij zeer omvangrijke aanvragen kan een langere termijn nodig zijn.
U ontvangt de archiefstukken digitaal via MyMinfin(externe link). U vindt ze in het tabblad ‘Mijn documenten’ onder de categorie ‘Patrimoniuminformatie’.
Opgelet: als de aanvraag in naam van een rechtspersoon verloopt, moet de dossierbeheerder van uw organisatie de rol ‘FOD Fin Aanstelling Eigen Onderneming’ (met de eigenschap Patrimoniuminformatie) hebben om toegang te krijgen tot de documenten in MyMinfin.
Bron: FOD Financiën