Vanaf 1 september 2021 heropenen de kantoren van de FOD Financiën. Na een maandenlange sluiting door de coronacrisis, staan de medewerkers binnenkort weer klaar om fysieke hulp op afspraak aan te bieden. Telefonische hulp blijft nog steeds een eerste stap. Maar wie telefonisch niet geholpen kan worden, heeft dan de mogelijkheid om een afspraak te maken op kantoor.
“Nu de coronacrisis bijna achter ons ligt, kunnen we de kantoren van de FOD Financiën opnieuw openen. Honderden medewerkers staan binnenkort weer klaar om fysiek te helpen bij allerhande vragen. Hoewel de dienstverlening digitaliseert blijft het enorm belangrijk dat we voor iedereen toegankelijk blijven en dat we mensen in de kantoren blijven ontvangen, wanneer dat nodig is. Het enige wat je hoeft te doen is een afspraak maken. Zo vermijden we wachtrijen.
Vincent Van Peteghem, Minister van Financiën
Om de gezondheid en veiligheid van de medewerkers zo goed mogelijk te beschermen, sloten de kantoren van de FOD Financiën eind oktober 2020. Ze bleven wel steeds bereikbaar voor telefonische hulp. Maar ook wie bijvoorbeeld door een complexe belastingaangifte of door taal-, lees-, of spraakproblemen niet telefonisch geholpen kon worden, had uitzonderlijk toch de mogelijkheid een afspraak te maken voor hulp op kantoor. Wie al voor 30 juni een afspraak maakte, hoeft dus niet te bellen voor een nieuwe afspraak.
Een vraag of hulp nodig?
De medewerkers van de FOD Financiën zullen eerst altijd telefonische proberen helpen. Zo vermijden we wachtrijen.
De medewerker zal dan samen met u een afspraak vastleggen in een van de kantoren.
Bron: Van Peteghem