Ontdek hier het verhaal van een nieuw begin: de start van het congres #FFF2020

Het is zover, het komt eraan! Het congres 2020 staat nu online. De inschrijvingen gingen vanmorgen van start. Een eerste zucht van opluchting! Ik moet bekennen dat ik, zo ver ik kan teruggaan met mijn accountant-geheugen, nog nooit zo’n moeilijk jaar heb gekend! Wat u, als beroepsbeoefenaar, heeft meegemaakt met de covid-19-epidemie, heeft ook het Forum getekend met slechts één hamvraag sinds maart 2020: kunnen we het congres op een andere manier organiseren dan de fysieke editie?


Het antwoord is: ‘ja’!


Ja, het is haalbaar om een ander soort congres te organiseren. Is het een vrije keuze? Neen. Een ambitie? Neen. Een enorme uitdaging? Ja! Want het succes van een congres wordt bepaald door heel wat factoren, allemaal opgebouwd rond een uitzonderlijke inhoud. En al die factoren die doorgaans worden verzameld op 14.000 m² zijn echt niet vergelijkbaar met de factoren die bijdragen tot een succesvol digitaal event. Met veel goesting, energie en kracht, ingegeven door hoop en innovatie, gingen we aan de slag.



Augustus 2020: een koude douche


Tot eind juli koesterden we de hoop op een fysiek congres. Het ITAA had een duidelijke voorkeur voor dit type event, net als wij. Onze commerciële partners uitten toch hun voorbehoud. En daarna kwam er stilaan een tweede coronagolf aan. Sinds begin augustus was het duidelijk dat we niet langer mochten rekenen op een fysiek congres. Een deel van de vakantie werd geannuleerd. De voorbereidingen voor een ander soort congres gingen van start.


De inhoud samenstellen, dat is geen zoom-werk!


Een eerste uitdaging: voldoende beleving creëren. Wat willen ons beroepsbeoefenaars? Hoe kunnen ze een aantal van de succesfactoren van het fysieke congres ook beleven in een digitale vorm? En hoe kunnen we uitwisseling mogelijk maken, tussen hen, maar ook tussen en met onze standhouders, onze partners en onze experts?

De verschillende tools werden onderzocht. En na een diepgaand marktonderzoek, werd een oplossing uitgetekend met een versterkt team van professionals. Vandaag werken meer dan 20 mensen aan het concept, de ontwikkeling en de organisatie van het aanstaande congres.


Van ontwerp tot steun


Daarna restte ons onze belangrijkste partners te overtuigen, maar ook de spil van ons beroep: het ITAA. Het congres ijvert voor een open, transparante en vrijwillige dialoog. De overlegmomenten en vergaderingen worden frequent georganiseerd, en verlopen steeds in een constructieve sfeer. Het ontwerp en het project werden volledig goedgekeurd en ondersteund! De risico’s worden gedeeld. Wij willen dan ook uitdrukkelijk en van harte alle partners bedanken. In moeilijke tijden kent men zijn vrienden… En ook dat blijkt waarheid!


Een congres met bijna 250 sessies


Om ons congres tot een goed einde te brengen, verlengen we het tot 4 dagen. Het geeft ons de mogelijkheid om de draagkracht en -last te spreiden over het platform, maar ook om geleidelijk aan op te bouwen. De inhoud die wij dit jaar aanbieden, is bijzonder ambitieus. De sessies worden live aangeboden, met mogelijkheid tot interactie, en met een uniek netwerk in België. Ik bericht binnenkort meer in detail over de bijzonderheden van het event!


Steun ons, neem deel!


Als u vindt dat onze inspanningen belangrijk zijn, net als uw beroep… Klik dan zeker door op onderstaande knop, en schrijf u in!

Wil u ons graag erkenning geven voor al het geleverde werk? Schrijf dan zeker in voor de 4 dagen, en ontdek alle sessies die wij voor u in petto hebben. Steun op die manier de stichting, die nog nooit voor zo’n grote uitdaging stond als dit jaar!


Met een welgemeende, confraternele dank u wel!

Mots clés