Partena Professional en Paybix bundelen krachten om internationale tewerkstelling te vergemakkelijken

Partena Professional, dienstverlener gericht op de HR- en ondernemersmarkt, kondigt een nieuw partnerschap aan met Paybix, expert in payrollintegratie en -beheer. De samenwerking biedt Belgische ondernemingen de mogelijkheidom hun wereldwijde payrollprocessen te integreren op één enkel platform, Epix. Dit bevoorrechte partnerschap vereenvoudigt het loonbeheer op internationale schaal, zodat de klanten van Partena Professional zich kunnen concentreren op hun buitenlandse groei in plaats van op administratieve taken. De tool biedt gebruikers niet alleen een analyse van de loonkost in diverse landen, maar ook het beheer van verschillen tussen payrollsystemen.

Payrollprocessen centraliseren

Paybix, dat in België gevestigd is en ondersteund wordt door een groot netwerk van partners, biedt ondernemingen de mogelijkheid om internationale payrollprocessen te integreren. De software speelt in op de echte uitdagingen van internationaal loonbeheer en verbetert de werkroutine van elke werknemer. Het bevoorrechte partnerschap met Partena Professional, de Belgische leider in ondersteuning van ondernemers, biedt daarbij een maximale kennis van de Belgische markt voor het buitenland.

« Dit systeem zorgt niet alleen voor een vlottere verwerking van de gegevens, maar ook voor het afleveren van meer gedetailleerde, internationale rapporten. Daarnaast maakt het een nauwkeurigere vergelijking tussen landen mogelijk op het vlak van arbeidskrachten en analyse van de loonkost », zegt Hans Joris, CEO en medeoprichter van Paybix.

Het platform helpt om de vele regels en voorschriften in elk land te standaardiseren. Ondernemingen zullen dus baat hebben bij een tool die het loonbeheer vergemakkelijkt voor al hun werknemers, in het buitenland of in België.

« Paybix en Partena Professional genieten de steun van een uitgebreid netwerk van internationale partners om te garanderen dat de lokale wetgeving nageleefd wordt. Daarnaast wijdt een gespecialiseerd departement van Partena Professional, Euro Services, zich aan deze materie door specifieke expertise te bundelen op het gebied van juridische aspecten in elk land, de lokale payroll van werknemers, loonberekeningen voor speciale statuten zoals expats en split payroll. Dit stelt ons in staat een echte adviseur te zijn voor alle Belgische bedrijven die zich in Europa uitbreiden », vertelt Wim Lavaerts, Business Development Manager bij Partena Professional.

Internationale uitbreiding stimuleren

Het hoofddoel van dit partnerschap is om de groei van Belgische bedrijven in het buitenland te vergemakkelijken. "Een van de belangrijkste belemmeringen voor deze groei is de administratieve last en de complexiteit door de diversiteit van lokale regelgeving. Dankzij dit partnerschap kunnen we nu het beheer van alle Europese payrolls verzorgen, wat de economische ontwikkeling van Belgische bedrijven mogelijk maakt die zich met lokale arbeidskrachten in het buitenland willen vestigen. De meerwaarde van dit hulpmiddel ligt in de afstemming van de verschillende payrollprocessen van de betrokken landen, een cruciale noodzaak die momenteel ontbreekt", legt Wim Lavaerts, Business Development Manager bij Partena Professional, uit.


Over Partena Professional

Partena Professional is een dienstverlener met een sterke focus op ondernemerschap en personeelsbeleid. Wij ondersteunen en begeleiden starters, kmo’s en grote ondernemingen in hun administratieve processen en HR-beleid. Bij de oprichting van een onderneming, het sociaal statuut van zelfstandigen, het loon- en personeelsbeheer, opleidingen, juridisch advies en consultancy (HR, juridisch, enz.). Zo’n 1.800 medewerkers bedienen ruim 81.000 ondernemingen en 135.000 zelfstandigen en realiseren een jaaromzet van 180 miljoen euro.

Meer info op www.partena-professional.be.

Over PAYBIX

Paybix biedt geïntegreerde payroll-oplossingen die speciaal ontworpen zijn voor kleine en middelgrote ondernemingen wereldwijd, dankzij zijn innovatieve en revolutionaire platform. Het Paybix-platform sluit naadloos aan op de meeste lokale payrollsystemen. Internationale werkgevers kunnen zo blijven werken met hun vertrouwde lokale payroll providers, terwijl ze gebruik maken van de voordelen van wereldwijde integratie en digitalisering. Het Paybix-platform verkort de tijd die nodig is voor het verwerken van de payroll aanzienlijk. In een paar muisklikken worden transnationale rapporten over de analyse van de arbeidskrachten, loonkost of ESG KPI-indicatoren afgeleverd.

Mots clés