FSMA opent callcenter voor vragen over Corona-maatregelen

Er werden verschillende maatregelen aangekondigd om de impact van de Corona-crisis op consumenten, zelfstandigen en bedrijven te helpen opvangen. De maatregelen worden genomen door zowel de overheid als de bank- en verzekeringssector. Wie hier vragen over heeft, kan vanaf 15/04/2020 terecht bij een callcenter van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA).


Callcenter


Deze maatregelen zijn bestemd voor wie financieel getroffen wordt door de Corona-crisis en hebben bijvoorbeeld betrekking op een uitstel van betaling voor hypotheekleningen, een uitstel van betaling van belastingen en een uitstel van betaling van verzekeringspremies en van bijdragen voor tweedepijlerpensioenen.


De FSMA, als toezichthouder met een focus op consumentenbescherming, opent vandaag een callcenter voor wie vragen heeft over deze maatregelen. Het callcenter biedt zelf antwoorden op een aantal vragen en verwijst door naar de instanties die over een bepaald onderwerp meer gedetailleerde informatie ter beschikking stellen.


Het callcenter van de FSMA zal in eerste instantie vragen beantwoorden over de recent genomen maatregelen. Voor vragen die vaak gesteld worden aan het callcenter, zal ook bijkomende informatie gepubliceerd worden op de FSMA-website. Op basis van de ontvangen vragen zal regelmatig overlegd worden over de vastgestelde tendensen met de bevoegde ministers, de beroepsverenigingen van de financiële sector en consumentenorganisaties.


In de praktijk


Het callcenter is vanaf woensdag 15 april 2020 bereikbaar:


  • ofwel schriftelijk via een contactformulier
  • ofwel telefonisch iedere werkdag tussen 8 en 18 uur via de volgende nummers
  • 8h-13h : 02/2205 837 - 02/2205842
  • 13h-18h : 02/2205 255 - 02/2205 241


Bron : FSMA, persbericht, 15 april 2020 - zie ook De FSMA publiceert een Q&A over de impact van COVID-19 op de verplichtingen van genoteerde vennootschappen


Mots clés

Articles recommandés

30% minder werknemers overwegen carrièreswitch in vergelijking met 3 jaar geleden

Tijdelijke werkloosheid om economische redenen stijgt

Bijna een derde van de loontrekkenden doet aan thuiswerk