Administratieve vereenvoudiging binnen de tweede pensioenpijler voor werknemers...

Dit advies nr. 41 de dato 30/05/2022 bevat een aantal voorstellen die naar het oordeel van de Commissie voor de Aanvullende Pensioenen bijdragen tot een verdere administratieve vereenvoudiging binnen de tweede pensioenpijler voor werknemers.

Ins en outs

Rekening houdend met de intentie van de regering om via een administratieve vereenvoudiging een reductie van de kosten te willen bewerkstelligen en gevolg gevend aan de vraag daartoe vanwege de minister van Pensioenen, heeft de commissie de mogelijkheden tot administratieve vereenvoudiging binnen de tweede pensioenpijler onderzocht.

Het huidige advies biedt een overzicht van de verschillende voorstellen van de commissie, gegroepeerd per onderstaande actieterreinen:

  • de verdere uitbouw van geautomatiseerde terbeschikkingstelling van informatie noodzakelijk voor het beheer van aanvullende pensioenen door Sigedis
  • het aanbieden van gedigitaliseerde informatie over het aanvullend pensioen

Ten slotte bevat het advies nog een aantal punctuele voorstellen die in een derde onderdeel van het advies worden behandeld

Het advies lezen

> Advies nr. 41 de dato 30/05/2022​">>> Advies nr. 41 de dato 30/05/2022​


Bron : FSMA, juni 2021

Mots clés

Articles recommandés

Vlaams Opleidingsverlof: naar een definitieve verankering van het gemeenschappelijk initiatiefrecht

Al gedacht aan starten door overname?

Ziekte en vakantiedagen : hervorming!